آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
مغز را به کنترل خود درآوریم

مدیر سایت علمی, جالب, آموزشی ۱۵ ساعت قبل

انواع موسیقی
در ارتباط با موسیقی های مثبت در مقاله جداگانه ای صحبت کردیم. اما در مورد دسته بندی موسیقی می توان دیدگاه دیگری را نیز در نظر گرفت. حتما توجه کرده اید که برخی از موسیقی ها وقتی در حال پخش شدن هستند ذهن شما را مشغول می نمایند و اجازه نمی دهند شما به موضوع دیگری فکر کنید. اینگونه موسیقی ها (به شرطی که مثبت هم باشند) برای مواقعی مناسب هستند که موضوعی ذهن شما را مشغول کرده و شما دوست ندارید به آن فکر کنید. یکی از معروف ترین این موسیقی ها موسیقی فیلم از کرخه تا راین است.

اما اگر به موسیقی بالا گوش کنید نمی توانید روی موضوعی متمرکز شوید، یا کتابی مطالعه کنید و بخصوص به یادگیری مطلبی بپردازید.
گونه ای از موسیقی به گونه ای ساخته شده که به هیچ عنوان مزاحم مطالعه شما نمی شود و فقط باعث آرامش شما در هنگام مطالعه می شود بنابراین بسیار برای مطالعه مناسب هستند. نمونه ای از این نوع موسیقی در این صفحه قابل استفاده است.
یکی دیگر از انواع موسیقی؛ نوعی از موسیقی است که با لایه های صوتی دیگری ترکیب شده و در هنگام استفاده علاوه بر اینکه مزاحمتی برای استفاده کننده ایجاد نمی کند؛ بلکه با تنظیم فرکانسهای مغزی باعث بالا رفتن تمرکز و بهبود یادگیری فرد می گردد. نمونه ای از این نوع موسیقی توسط همکاران ما تولید و برای استفاده شما قرارداده شده است.

فرکانس مغز انسان در شرایط مختلف؛ متغییر است. مثلا وقتی برای خوابیدن روی تخت یا زمین دراز می‌کشیم و حالت خواب بر ما تسلط پیدا می‌کند، پلک‌هایمان سنگین می‌شوند، حسش خیلی نزدیک به خواب است، ولی هنوز صدای محیط را می‌شنویم. در این شرایط امواج مغزی ما حدوداً ۱۴ سیکل در ثانیه است و هر چه احساس خواب آلودگی بیشتر بشود فرکانس مغز نیز بیشتر و بیشتر کاهش می‌یابد.
هرچه فرکانس مغز بالاتر می رود هوشیاری انسان بالاتر می رود. بنابراین وقتی می خواهیم بخوابیم باید فرکانس مغز پایین باشد تا احساس آرامش همراه خوابی با کیفیت  خوب داشته باشیم. اما اگر در زمان مطالعه و آموزش فرکانس مغز پایین باشد؛ کیفیت آموزش و یادگیری پایین خواهد بود.
حالا اگر بتوانیم فرکانس مغز را به دلخواه خود تغییر دهیم؛ می توانیم در هر زمان بهترین راندمان را داشته باشیم. یعنی هر وقت بخواهیم بخوابیم فرکانس مغز را روی خواب تنظیم می کنیم  و خواب با کیفیتی تجربه می شود. و هر وقت بخواهیم مطالعه کنیم و چیزی را یاد بگیریم فرکانس مغز را به فرکانس مورد نظر می رسانیم  و با کیفیت عالی مطالعه می کنیم و راندمان یادگیری مان در  بالاترین حد ممکن خواهد بود.
خبر خوب آن است که می توان با ابزارهای ساده این کار را انجام داد. یکی از این ابزارها؛ اصوات و موسیقیهای خاصی است که می توان  با استفاده از آن شرایط مغز را به شرایط مورد نظر رساند. تعدادی از این موسیقی ها از طرف سیلیس برای شرایط خاص آماده شده و قابل استفاده است ؛ و در آینده به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

توجه داشته باشید که دسترسی به این موسیقی ها فقط از طریق اپلیکیشن سیلیس قابل انجام است.

در شرایط زیر از این صداها استفاده ننمایید:
• افراد مبتلا به صرع، بیماران قلبی
• پس از مصرف مشروبات الکی، داروهای مسکن یا مرتبط به روان
• اگر از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می کنید
• اگر دچار تپش یا نامنظمی ضربان قلب یا هرنوع مشکل قلبی دیگری هستید
• یا هرنوع داروی محرک روان یا مسکن مصرف می کنید
این اصوات در موارد زیر قابل استفاده هستند (البته عملکرد هر موسیقی در توضیحات آن ذکر شده است) توجه داشته باشید که موسیقی های گوناگون متناسب با حال و هوای سایت در حال آماده سازی است و به تدریج در حال اضافه شدن هستند.
• رهایی از خستگی
• ایجاد آرامش
• بالا بردن راندمان خواب برای رفع خستگی
• بالا بردن سطح هوشیاری در هنگام انجام کارهای دقیق
• بالا بردن سطح یادگیری در هنگام مطالعه
• ایجاد آرامش و تمرکز در هنگام مطالعه و انجام کارهای مشابه (طراحی، حل مسئله و ….)
• بهبود سردرد یا هر نوع درد دیگر
توجهات خاص:
• خلاف جهت موسیقی عمل ننمایید.(مثلا اگر موسیقی مخصوص خواب را استفاده میکنید، شروع به کارهای هیجانی و پر تنش ننمایید)
• حتما از هدفون استریو با کیفیت بالا استفاده نمایید. این موسیقی ها فقط با استفاده از هدفون استریو تاثیر خواهند داشت
• موسیقی ها را با صدای خیلی زیاد و خیلی کم استفاده نکنید، سطح صدا را به اندازه ای تنظیم کنید که موسیقی را کامل بشنوید اما به هیچ عنوان گوشتان را ناراحت نکنید.
• سرعت تاثیر موسقی بستگی به شرایط شما دارد. اگر در شرایط روحی هیجانی باشید و بخواهید بخوابید ممکن است برای دیدن تاثیر موسیقی کمی به زمان احتیاج داشته باشید اما اگر در شرایط عادی هستید و می خواهید  بخوابید؛ سرعت تاثیر آن بیشتر خواهد بود.
• برای مطالعه و تمرکز می توانید  در تمام مدت مطالعه از موسیقی مربوطه استفاده کنید.
• برای خواب و استراحت نیز می توانید  تا زمان خواب از موسیقی مناسب با آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که مغز در حال استراحت نیز در حال فعالیت است بنابراین با تنظیم فرکانس آن به امتداد کیفیت خواب می شود  کمک کرد. در مورد استفاده از هدفونها هنگام خواب احتیاطهای لازم را جهت جلوگیری از پیچیدن سیمها دور گردنتان  بعمل آورید.

لطفا امتیاز بدهید

بدون برچسب

۱۱ بازدید کل ، ۱۱ امروز

  

 ارسال در حدود 3 ماه قبل  ادامه مطلب »